Двигателите с Вътрешно Горене и Аз

Всичко от света на автомобилите
Потребителски аватар
Ангел Маринов
Фен
Мнения: 35
Регистриран: 13 дек 2018 20:29
Местоположение: София
kapa: Laguna III, 2.0 dCi, AT6
Been thanked: 2 times
Контакти:

Двигателите с Вътрешно Горене и Аз

Мнение от Ангел Маринов » 15 дек 2018 02:20

Здравейте,

Днес е специален ден за мен и бих искал да направя анонс на едноименната книга посветена на двигателите с вътрешно горене (ДВГ) и експлоатацията на автомобила с този тип двигател. Тя е мое дело и е предназначена за ползващите английски език читатели, които се интересуват от ефективното и оптимално използване на техниката.

Официалното представяне на "The Internal Combustion Engines & Me" е предвидено за края на първото тримесечие на 2019 година. Книгата ще притежава собствен форум където ще отговарям на поставените въпроси относно дискутираната тематика на закупителите я читатели. Колебая се дали да има и българско издание поради прогнозите ми за нисък интерес. Надявам се присъствието ми в този форум да ме накара да си променя мнението.

Ето и някои от темите относно дизеловите двигатели:
  • Горивни системи Bosch
  • Оптмизация на горивния процес и практически примери
  • Модификация на горивен филтър
  • Емисии и анализ на отработените газове
  • Какво правим когато DPF филтъра се запуши
  • Методи за почистване на DPF филтър и дали само това е достатъчно
  • Съпоставка на лубриканти и прилежащите им характеристики
В книгата се предоставят множество анализи и графики базирани на технически измервания както и резултати от тестове проведени на 4 континента. Личният ми автомобил е обслужван съгласно изложената методика за поддръжка в книгата от автосервиз "Авантайм-М" и може да бъде видян по всяко време.

Поздрави,
Ангел Маринов



Потребителски аватар
ninja
Администратор
Мнения: 802
Регистриран: 14 мар 2018 18:05
Местоположение: София/Перник/Ботевград
kapa: Logan MCV II, TCe 0.9, E2 Laureate 2018, 90 к.с., фабрична LPG
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Двигателите с Вътрешно Горене и Аз

Мнение от ninja » 15 дек 2018 07:39

Поздравления, Ангел!
Аз ще следя с интерес както темата тук, така и в бъдещият ти форум. Знаеш, че дизеловите двигатели са ми на сърце, като се надявам, след отшумяване на "истерията", отново да се върна към тях.

Преместих темата, за да си е на място.
Разходът ми на LPG:
Изображение
Не разбирам от коли, но зная за всичко, което става с Моята Дачия.
Изображение

Потребителски аватар
Ангел Маринов
Фен
Мнения: 35
Регистриран: 13 дек 2018 20:29
Местоположение: София
kapa: Laguna III, 2.0 dCi, AT6
Been thanked: 2 times
Контакти:

Двигателите с Вътрешно Горене и Аз

Мнение от Ангел Маринов » 20 дек 2018 14:51

Благодаря за поздравленията и точното позициониране на темата!

Относно автомобилите задвижвани от ДВГ се опасявам, че скоро ще са екзотика и ще бъдат подменени от "модерния" електрически автомобил, чиято идейна постановка е съвременник на първите. А какво да се каже за литиево-йонната батерия разработена в началото на 20-ти век и поставените около 9000 броя елементи на 3.7 волта в основата на иновационната Тесла и техния експлоатационен живот.

Между другото ми е изключително интересно какво ще се случи с нефтодобивната индустрия и нейните продукти както и начините, по които тя вече се трансформира.

В следващия пост ще засегна темата за екологията, дизеловия двигател, филтъра за твърди частици (DPF) и още нещо :).

Потребителски аватар
ninja
Администратор
Мнения: 802
Регистриран: 14 мар 2018 18:05
Местоположение: София/Перник/Ботевград
kapa: Logan MCV II, TCe 0.9, E2 Laureate 2018, 90 к.с., фабрична LPG
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Двигателите с Вътрешно Горене и Аз

Мнение от ninja » 20 дек 2018 19:20

Ооо, не се притеснявай за ДВГ, поне до 2040 година и то само в отделни държави. Вчера докато се прибирахме от работа слушах радио, в което бе пояснено защо не бива да се сатанизират дизеловите двигатели и горивото им, защото с една добавка се елиминират от отделяне в атмосферата на с до 90% от всичката вредна за вдишване гняс. Разбира се, отнася се за Евро 6 и буквите след цифрата.
Електромобилите е добре като идея, но са мръсни в пъти от всички фосилни консуматори взети заедно. Да не говорим, че поддържащата инфраструктура е кръгла Нула в целият свят. Та, така.. . ;)
Разходът ми на LPG:
Изображение
Не разбирам от коли, но зная за всичко, което става с Моята Дачия.
Изображение

Потребителски аватар
Ангел Маринов
Фен
Мнения: 35
Регистриран: 13 дек 2018 20:29
Местоположение: София
kapa: Laguna III, 2.0 dCi, AT6
Been thanked: 2 times
Контакти:

Двигателите с Вътрешно Горене и Аз

Мнение от Ангел Маринов » 21 дек 2018 08:24

Интересно съвпадение е как изведнъж се появи идеята за ренесанса на дизеловия двигател. В момента по химичен път оптимизирам горивния процес на моя двигател M9R (805) и резултатите са, че газ анализаторите на пунктовете за ГТП могат да си калибрират нулите по него :mrgreen:.

Една от целите ми беше да се редуцират вредните емисии и формирането на депозити при ниските и средни обороти на двигателя като се осигури плавния преход между тях при експлоатацията му извън границите на оптималните условия. Резултатите са впечатляващи и се наслаждавам на невъзможното за някои а реалност за мен :D. И това не е всичко, тъй като има още няколко неща да се доразвият, които ще подобрят допълнително и без това уникалното постижение.

Недостатъкът на електромобила към момента е ограниченото по време насочено движение на електрони. Има един български изобретател, който твърди че може да генерира електроенергия без да замърсява околната среда, но както се казва това е музика от друга опера.

Много ми хареса първата версия на електрически мотоциклет представен от известна италианска фирма. Изключително тих и с невероятни динамични показатели както и с посоченият за мен недостатък от енергиен ресурс.

Шофьора

Двигателите с Вътрешно Горене и Аз

Мнение от Шофьора » 31 дек 2018 22:55

Поздравления за темата и очаквам нейното развитие. Четох постовете ти в клоаката с интерес. Научих неща които не знаех и са ми полезни нищо че съм със стаж.

Потребителски аватар
Ангел Маринов
Фен
Мнения: 35
Регистриран: 13 дек 2018 20:29
Местоположение: София
kapa: Laguna III, 2.0 dCi, AT6
Been thanked: 2 times
Контакти:

Двигателите с Вътрешно Горене и Аз

Мнение от Ангел Маринов » 22 фев 2019 01:33

Екологията и Дизеловия Двигател

Двигателят с вътрешно горене (ДВГ) е продукт на човешката мисъл, който по време на експлоатация променя жизнената среда на организмите чрез излъчваните вредни емисии и води до тяхното увреждане. Той представлява топлинна машина проектирана да извлича и преобразува съхранената химична енергия от специфичен вид гориво в механична, като ефективността й зависи от качеството на горивния процес и условията при които той протича. Познаването на химичните и физични процеси протичащи при работата на ДВГ са предпоставка за създаването на оптимални условия за максималната горивна и топлинна ефективност повишаващи коефициента му на полезно действие (КПД), а оттук и намаляването на вредните емисии.

Създадената от мен горивна добавка е един от множеството фактори за повишаване КПД на дизеловия двигател. Резултатите от практическите изпитания и замервания са изключителни оптимален горивен процес за дизел/биодизел и естественото следствие от повишена мощност, понижен градски разход на гориво при практически чист DPF филтър и емисии, които покриват изискванията на най-строгата евро категория. Всички документирани стойности и замервания ще бъдат публикувани на сайта от първия пост в настоящата тема.

Докато настройвах автомобила чието име ще бъде LANGOLIER, открих един много тежък бъг в работата на ECU-то, който застрашава сигурността на пътуващите и е предпоставка за тежък инцидент! Ако забележите LANGOLIER-а не се опитвайте да го следвате, защото няма да можете :mrgreen:!

PS: Ако някой иска да се увери в съществуването на LANGOLIER-а е добре дошъл през съботите и неделите на Витоша при хижа "Звездица".

Потребителски аватар
Ангел Маринов
Фен
Мнения: 35
Регистриран: 13 дек 2018 20:29
Местоположение: София
kapa: Laguna III, 2.0 dCi, AT6
Been thanked: 2 times
Контакти:

Двигателите с Вътрешно Горене и Аз

Мнение от Ангел Маринов » 26 фев 2019 01:27

Относно книгата "The Internal Combustion Engines & Me" взех решението издание на български език да няма, а в посветения й форум официален и единствен език ще е английски. Част от тематиката на изданието спомената в първия пост ще я дискутирам тук без да навлизам в детайли.

Ето го и LANGOLIER-а поддържан по описаната методика в книгата:
Изображение

Потребителски аватар
Ангел Маринов
Фен
Мнения: 35
Регистриран: 13 дек 2018 20:29
Местоположение: София
kapa: Laguna III, 2.0 dCi, AT6
Been thanked: 2 times
Контакти:

Двигателите с Вътрешно Горене и Аз

Мнение от Ангел Маринов » 07 мар 2019 01:02

През празниците имах възможността да тествам последната версия на добавката AM24 към дизеловото гориво при скорост от 140 км/ч. Резултатите са впечатляващи спрямо тези при закупуването на автомобила както на магистрала така и в града. Градското е 100% в София по време на пиковите сутрешни и вечерни часове през 4-те сезона на последните 2 години, и при стриктно спазване на правилата за движение по пътищата.

Техническото състояние и поддръжка на автомобила ще бъдат описани в детайли. Направена е пълна профилактика на горивната и изпускателна системи като единствено турбото не е пипано. То ще бъде демонтирано и внимателно инспектирано. При нужда ще бъде отремонтирано и тестовете за ефективността на AM24 ще се повторят. Следващите стъпки са модификация на ECU двигател и на ATCCU скоростна кутия.

Относно добавката възникна един интересен въпрос свързан с тестването й на различни автомобили и от различни водачи в България. Една малка част от тях казаха, че не усещат съществена разлика, а друг познат и ценител на добавките спомена, че дори няма мощност. В същото време и със същата субстанция аз имам най-ниският разход в света! Къде е истината? Обяснението на ситуацията е интересното и поучително.

При срещите ми с хората интересуващи се от темата за поддръжката на автомобила и повтарящите се многобройни въпроси свързани с правилната експлоатация се замислих за българска секция във форума. Нейната поява ще зависи от това дали уважаван от мен университетски преподавател ще поеме бремето за модерирането й.

Потребителски аватар
Ангел Маринов
Фен
Мнения: 35
Регистриран: 13 дек 2018 20:29
Местоположение: София
kapa: Laguna III, 2.0 dCi, AT6
Been thanked: 2 times
Контакти:

Двигателите с Вътрешно Горене и Аз

Мнение от Ангел Маринов » 15 мар 2019 00:36

Изненадва ме факта, че семейната Laguna се оказва здрава машина надминавайки и най-смелите ми очаквания. Жалко, че Renault са изоставили развитието на модела и не мога да си купя нов екземпляр.

Ходовата част наскоро беше инспектирана и няма никакви отклонения от нормите за изминатите 75 000 км независимо, че автомобила основно се експлоатира в София. Спирачната система е в отлично състояние, а монтираните от мен АТЕ накладки упорито отказват да "свирят" както се твърди от други български клиенти на марката. Двигателят и скоростната кутия работят като часовник – плавност и баланс във всички работни режими. При техническото обслужване на автомобила се използват продуктите на най-добрите компании в света.

В аптечката съм заредил свеж валидол за тези, които се интересуват и видят разхода на гориво. А най-интересната част с модификациите все още не е започнала или ... :mrgreen:

Истинско удоволствие е да управлявам LANGOLIER-а.

Отговори