Тестове

Помагала за вашата Dacia
Потребителски аватар
ninja
Администратор
Мнения: 776
Регистриран: 14 мар 2018 18:05
Местоположение: София/Перник/Ботевград
kapa: Logan MCV II, TCe 0.9, E2 Laureate 2018, 90 к.с., фабрична LPG
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Тестове

Мнение от ninja » 25 мар 2018 19:13

Ето един на ADAC
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


Разходът ми на LPG и бензин:
Изображение

ВАЗ 21013 и 21061, Трабант 601 S, Москвич 2140, Пежо 106, Сандеро 1 Ветрен и Сандеро Степуей 2 - дизели.

Потребителски аватар
ninja
Администратор
Мнения: 776
Регистриран: 14 мар 2018 18:05
Местоположение: София/Перник/Ботевград
kapa: Logan MCV II, TCe 0.9, E2 Laureate 2018, 90 к.с., фабрична LPG
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Тестове

Мнение от ninja » 25 мар 2018 19:36

Euro NCAP - можете да видите резултатите за Dacia. Само Sandero е с 4 звезди, другите модификации са надолу.
Разходът ми на LPG и бензин:
Изображение

ВАЗ 21013 и 21061, Трабант 601 S, Москвич 2140, Пежо 106, Сандеро 1 Ветрен и Сандеро Степуей 2 - дизели.

Потребителски аватар
ninja
Администратор
Мнения: 776
Регистриран: 14 мар 2018 18:05
Местоположение: София/Перник/Ботевград
kapa: Logan MCV II, TCe 0.9, E2 Laureate 2018, 90 к.с., фабрична LPG
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Тестове

Мнение от ninja » 21 юли 2018 19:34

Dacia Duster DCI 110 4X4 срещу Nissan Qashqai 1.5 DCI: Тест

С какво скъпият Nissan е по-добър от евтината Dacia и как оправдава разликата в цените от най-малко 4790 евро? Изследвахме под лупа Duster и Qashqai, задвижвани от изпитания 1,5-литров дизелов мотор.
По всяка вероятност съкращението K9K не ви говори нищо. Освен ако не сте някой много вътрешен човек в Renault. Тогава може би ще знаете, че то означава дизеловия двигател 1,5 dCi, който се произвежда от почти 20 години и тиражът му е надхвърлил десет милиона броя. По един от тях се крие в машинните отделения на Dacia Duster dCi 110 4x4 и Nissan Qashqai 1.5 dCi, участващи в този тест. Но с това общите неща между двата автомобила почти се изчерпват. Не само цените на двата компактни SUV модела са така отдалечени, както заводите, в които ги произвеждат – румънският в Питещи (Dacia) и английският в Съндърланд (Nissan).
Евтината Dacia
Затова нека започнем с парите. Dacia Duster се предлага в Германия на цени от 11 490 евро нагоре; изпитваният автомобил с немногобройните допълнителни опции и най-високото ниво на оборудване е с около 10 000 евро по-скъп, и по-точно казано, струва 21 020 евро. Най-малко още 10 000 ще са нужни, ако решите да си купите Qashqai този, който участва в теста. С оборудване Tekna хората от Nissan го предлагат за 31 200 евро. При него обаче изборът не включва двойно предаване – то е на разположение едва в комбинация с мотора 1.6 dCi със 130 к.с.
И още една разлика: Докато Duster и в доставяното от тази година второ поколение на модела е базиран върху платформата за малки автомобили B0 на концерна, Qashqai почива върху по-голямата P32L. Моделът на Nissan е с около пет сантиметра по-дълъг, а когато сте вътре, ви се струва още по-голям. Той просто се усеща като с един номер по-просторен. Измерените стойности потвърждават субективното впечатление: вътрешната широчина е с около седем сантиметра по-голяма – това е разлика като между два автомобилни класа. Малко по-малки са разликите при товарния обем, но и тук Nissan е с една идея по-добър.
Изобщо новото поколение Duster се оказва твърде малко променено. Това важи например за външния дизайн; тук вероятно само специалистите по Dacia ще посочат разликите от пръв поглед. Новият модел е наследил дори и хлабавия механизъм за регулиране на височината на шофьорската седалка, както се пошегува един колега след тестовото шофиране. Това, от една страна, е вярно, но от друга, е малко несправедливо. Защото моделът на Dacia сега разполага с малко по-удобен храпов механизъм за вертикално регулиране. Както и преди, лостът за надлъжно регулиране е неудобен за хващане.
Всичко това при Nissan става значително по-лесно. Електрическият механизъм за регулиране на седалките е част от струващия 1500 евро пакет с кожени тапицерии. В него са включени и две удобни кресла на първия ред, които са значително по-комфортни и с по-добра странична опора от наличните в Dacia. Независимо че сега Duster е обзаведен доста по-уютно и качествено от преди, тук и в други детайли проличава принудата за икономии, на която са били подложени неговите създатели. Например в доста пестеливо тапицираните и оскъдно оразмерени предни и задни седалки. Дълго може да се спори дали си заслужава да изтърпите седалките на Dacia по време на целия живот на автомобила, но купувачите би трябвало да проявяват по-малка готовност за компромиси, когато нещата опират до сигурността.
Богато оборудване в модела на Nissan
Новата Dacia Duster например, подобно на своя предшественик, може да се похвали със само три звезди от Euro-NCAP. Наред с другото и понеже от гледна точка на техниката за подпомагане на водача тя е автомобил от вчерашния ден.
В съответствие с предписанията тя разполага с ABS и ESP, има и предупреждение за автомобил в сляпата зона, а и дори спира малко по-добре от Nissan Qashqai. Добрите измерени стойности обаче са само част от истината. При рязко спиране с голяма скорост Duster се държи опърничаво, не спазва стабилно посоката и поради това изисква цялото внимание на водача. Иначе той не предлага почти нищо от системите, правещи шофирането на съвременните автомобили по-сигурно и по-приятно. Това прави впечатление дори и когато го сравняваме с модел като представителя на Nissan, който не е кой знае колко добре оборудван в това отношение. В нивото Tekna той разполага серийно с пакета асистенти Visia, включващ наред с другото асистент за спазване на лентата, помощ при паркиране отпред и отзад, както и асистент за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци. Срещу 1000 евро допълнително се предлага т.нар. Safety Shield със сигнализиране за напречен трафик, предупреждение за автомобил в мъртвата зона, асистент за паркиране и разпознаване на умора у водача. В сравнение с това новата Dacia вече изглежда поостаряла – също и понеже все още й липсва високотехнологична осветителна уредба. Нейните фарове блещукат с H7 лампи, докато Qashqai Tekna блести със серийни адаптивни LED светлини.
Все пак Duster има и своите добри страни, например при комфорта на окачването. Макар ходовата част да е доста мека и да допуска повече движения на каросерията от по-стегнатия Nissan, тя се оказва по-добре подготвена за сериозни неравности. Освен това Duster е обут с по-омекотяващите 17-цолови гуми.
Изобщо Dacia предлага един SUV, който понася по-грубо отношение и по-трудни терени. Не само благодарение на двойното предаване. Макар да му липсва истинска блокировка на диференциалите, с помощта на въртящ се превключвател на централната конзола разпределението на силовия поток между предния и задния мост може да бъде фиксирано на 50 към 50 процента. Така Duster се придвижва доста добре встрани от пътищата с твърда настилка, нали все пак е оборудван със системата за двойно предаване на първия Nissan X-Trail. Във варианта с този двигател, както споменахме, Qashqai се предлага само с предно предаване. На твърда настилка това не е непременно недостатък; при шофиране автомобилът оставя впечатление за малко по-живо поведение с двете си задвижвани предни колела. Той влиза в завой значително по-охотно, с по-прецизната си и по-щедра на обратна информация кормилна уредба следва по-добре желания курс, без ни най-малко да буди подозрението, че е някакво чудо на управляемостта.
Подобна мисъл може да се породи единствено при сравнение с модела на Dacia, който като цяло създава впечатление за много по-тромаво поведение – една от причините за което е, че в завоите се накланя рязко и под голям ъгъл. Кормилната уредба на румънеца е по-индиректна, предава слабо усещане за онова, което правят предните колела, и има твърде лек и неопределен ход за грубоват автомобил от този тип.
Повече шум в Duster
Можем да предположим, че съвсем малко купувачи ще предпочетат Duster или Qashqai заради изкусното преодоляване на завои. При дизеловите модели и в ценовия клас на Duster определяща роля би трябвало да играе разходът на задвижващите агрегати. Тук като по-талантлив се изявява по-икономичният Nissan, чийто разход в теста е с почти литър по-малък. Все пак той не е принуден да носи и заден задвижващ мост. Неособено големи са разликите в динамичните показатели на двата SUV модела – 0,4 секунди при ускорението до 100 км/ч и 13 км/ч при максималната скорост не са нещо сериозно. Толкова по-силно впечатление обаче прави различното представяне на двата мотора.
В модела на Nissan 1,5-литровият дизел работи равномерно и тихо. Той се залавя за работа решително, макар и не твърде бурно. Рядко изпитвате желание за повече мощност или еластичност. Съвсем друго е поведението на принципно същия дизелов мотор в Dacia. Тук той издава малко измъчен и много по-силен шум и се усеща като значително по-натоварен въпреки по-късото главно предаване. Освен това трансмисията с ултракъса „планинска” първа предавка не работи прецизно и леко заяжда. Впрочем във всекидневието спокойно можете да потегляте на втора.
Оценка
1. Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna - 384 точки
Qashqai печели това сравнение със значително превъзходство, понеже е много по-добрият автомобил с по-сигурно поведение на пътя, повече усет в кормилната уредба и по-високо качество.
2. Dacia Duster dCi 110 4x4 Prestige - 351 точки
Въпреки някои подобрения недостатъците при настройките и оборудването за безопасност не оставят много съмнения във факта, че Duster притежава главно едно съществено качество – ниската цена.
Източник и снимки - https://www.ams.bg/content/dacia-duster ... est-026844
Разходът ми на LPG и бензин:
Изображение

ВАЗ 21013 и 21061, Трабант 601 S, Москвич 2140, Пежо 106, Сандеро 1 Ветрен и Сандеро Степуей 2 - дизели.

Потребителски аватар
ninja
Администратор
Мнения: 776
Регистриран: 14 мар 2018 18:05
Местоположение: София/Перник/Ботевград
kapa: Logan MCV II, TCe 0.9, E2 Laureate 2018, 90 к.с., фабрична LPG
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Тестове

Мнение от ninja » 09 яну 2019 07:23

Разходът ми на LPG и бензин:
Изображение

ВАЗ 21013 и 21061, Трабант 601 S, Москвич 2140, Пежо 106, Сандеро 1 Ветрен и Сандеро Степуей 2 - дизели.

Потребителски аватар
ninja
Администратор
Мнения: 776
Регистриран: 14 мар 2018 18:05
Местоположение: София/Перник/Ботевград
kapa: Logan MCV II, TCe 0.9, E2 Laureate 2018, 90 к.с., фабрична LPG
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Тестове

Мнение от ninja » 27 яну 2019 08:57

При някои употребявани автомобили трябва да сте много внимателни за слабите места. От доклада на TÜV за 2019 г. ще научите, кои модели какви повреди имат по време на техническия преглед

Евтина и добра – проверяващите от TÜV са на мнение, че това не важи в пълна степен за Dacia Logan. Още при първия технически преглед са установени редица слабости.

Окачване, екология, осветлениe, спирачки: при TÜV Logan влиза в статистиката – за съжаление не в положителната. Затова румънският модел се класира на едно от последните места. Квота на повредите: 3-4-годишни: 14,6 (Ø 5,9).

https://autobild.bg/докладът-на-tuv-за- ... cia-logan/
Разходът ми на LPG и бензин:
Изображение

ВАЗ 21013 и 21061, Трабант 601 S, Москвич 2140, Пежо 106, Сандеро 1 Ветрен и Сандеро Степуей 2 - дизели.

Отговори